Jurist Handhaving (Bestuursrecht) Gemeente Huizen
Uitvoeringsvoorwaarde: Er mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking ontstaan tussen de inschrijver en de Gemeente Huizen. De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Huizen, wat betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid volgens de Wet DBA. De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Over Gemeente Huizen
Huizen is een dorp in het Gooi met ongeveer 41.000 inwoners, dat staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen. Als ambtelijke organisatie vervullen we onze publieke verantwoordelijkheden en dragen we actief bij aan maatschappelijke uitdagingen. We streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.
Jouw bijdrage wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid en waarderen goede ideeën.
Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving
Binnen het team van 18 collega’s houden onze juristen zich bezig met de handhaving van wet- en regelgeving op het gebied van bouwen, APV, Verordening fysieke leefomgeving, verkeer, brandweer, energiesubsidies en bijzondere wetten. De drie juristen vormen je directe collega's.
De teamleden hechten aan een informele en fijne werksfeer, werken hard voor de gemeente Huizen, maar vinden een goede werk-privé balans belangrijk. Binding met de kantooromgeving is belangrijk, zeker in de beginperiode.
Opdracht
Het betreft een werkpakket van juridische werkzaamheden gericht op de handhaving van de regelgeving op het gebied van bestuursrecht. Afhankelijk van de opleiding en ervaring omvatten de belangrijkste werkzaamheden:
- Handhaving van wet- en regelgeving op het terrein van brandveiligheid en de Verordening fysieke leefomgeving.
- Behandelen van Omgevingsrecht gerelateerde zaken.
- Behandelen van bezwaren tegen geweigerde energiesubsidies en verkeersbesluiten.
- Behandelen van beroepschriften, opstellen van verweerschriften en vertegenwoordigen van de gemeente in rechte en bij hoorzittingen.
- Evalueren van beleid in relatie tot handhaving en adviseren over de aanpassingen.
- Adviseren over de interpretatie van wet- en regelgeving en bestaande jurisprudentie op het terrein van handhaving en van de Omgevingswet en aanverwante (lokale) wet- en regelgeving.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde hbo opleiding.
- Uiterlijk beschikbaar per 26 mei 2025 voor 24 tot 28 uur per week gedurende gehele opdracht.
- Bereidheid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur).
- Voldoen aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
- Aantoonbare afgeronde hbo bachelor in rechten (30 punten).
- Aantoonbare minor bestuursrecht als onderdeel van de onder criterium 4 genoemde opleiding (30 punten).
- Aantoonbare werkervaring op het terrein van bouwrecht (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
- Aantoonbare werkervaring op het terrein van ruimtelijk bestuursrecht (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Denkt in oplossingen
- Is gericht op samenwerken
- Neemt waar nodig het initiatief
- Is zowel mondeling als schriftelijk communicatie vaardig
- Staat stevig in zijn/haar schoenen
- Kan goed omgaan met zaken die politiek gevoelig liggen
Beoordelingssystematiek
- Beoordeling CV’s op minimumeisen: CV’s worden beoordeeld op de minimumeisen.
- Selectie tien (10) CV’s: De CV’s van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
- Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
- Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel (met name de competenties). De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Overige informatie
- Benodigd aantal professionals: 1.
- CV-eisen: Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
- Werkdagen: In overleg.
- De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 20 mei 2025 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
- De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 15 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.