Terug naar overzicht

Realiseren transitie applicatielandschap KITA

Gelderland
€125 per maand
40 uren per week

Bedrijfsprofiel

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat hun wettelijke taak. De gegevens van het Kadaster bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken.

Samenvatting

Het Kadaster zoekt een ervaren Projectmanager Applicatietransitie KITA om de migratie van data en applicaties naar een nieuw platform te realiseren. De projectmanager is verantwoordelijk voor het opzetten en faciliteren van de projectaanpak, het bewaken van de voortgang en het onderhouden van contact met stakeholders. Vereist zijn minimaal 10 jaar ervaring als projectmanager, ervaring binnen een overheidsorganisatie en met Agile werkwijze. Belangrijke taken zijn het opstellen van een draaiboek voor de data- en applicatiemigratie en het uitvoeren hiervan. De opdracht loopt tot uiterlijk 01-07-2026.

Omschrijving

Projectmanager Applicatietransitie KITA


Het Kadaster


Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.


Opdracht


Onder de noemer KITA heeft het Kadaster een vijftal aanbestedingen afgerond. Deze aanbestedingen betreffen de volgende diensten: hybrid cloud, connectiviteit, SIAM, werkplek en Managed Security Services. Het Kadaster heeft een programmaorganisatie ingericht om de transitie van de bestaande dienstverlener naar de vijf nieuwe partijen goed te laten verlopen.


Naast de aanbestede kavels is er ook een project om de migratie van de data en applicaties naar het nieuwe platform te realiseren. Deze opdracht is gericht op het versterken van de planmatige aanpak van de applicatiemigratie. De projectmanager applicatietransitie KITA staat aan de lat om de projectdoelen te realiseren.


De projectmanager is verantwoordelijk voor het opzetten en faciliteren van de project-aanpak, zodat het project de vooraf vastgestelde doelen binnen de afgesproken toleranties (tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen en risico’s) kan behalen. De projectmanager zal de werkzaamheden zelfstandig en naar eigen inzicht uitvoeren. Er is geen sprake van integratie in de organisatie en de projectmanager bepaalt zelf de werkwijze, planning en benodigde middelen. De samenwerking is projectmatig en gericht op het behalen van afgesproken resultaten binnen de looptijd van de opdracht.


Belangrijkste technieken, methoden en tools



  • Prince2

  • Scrum/Agile


De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:



  • Optimaliseren plan aanpak en draaiboek voor het applicatie transitie team binnen het programma;

  • Op eigen initiatief deelnemen aan relevante overleggen zoals de wekelijkse projectstand-up, integrale planningsessies en – indien van toegevoegde waarde – stuurgroep KITA;

  • Bewaken van en rapporteren over de voortgang van de applicatie transitie;

  • Uitvoeren van het integrale transitieplan voor het applicatielandschap;

  • Onderhouden van contact met stakeholders over voortgang, afhankelijkheden en risico’s;

  • Zorgen voor tijdige besluitvorming m.b.t. applicaties die gemigreerd worden;

  • Bewaken van planning en kwaliteit;

  • Identificeren en mitigeren van risico’s rondom continuïteit en migratie.


Specifieke taken voor deze opdracht en op te leveren resultaten:



  • Opstellen van een praktisch draaiboek/protocol voor de data- en applicatiemigratie, herbruikbaar voor de verschillende applicatieteams.

    Resultaat: een concreet draaiboek ten behoeve van de applicatiemigratie functioneel voor alle teams.



  • Uitvoer geven aan dit draaiboek/protocol bij de data- en applicatiemigratie voor het gehele data- en applicatielandschap binnen de contouren van KITA. Op te leveren uiterlijk 01-07-2026.

    Resultaat: Data en  applicaties zijn daadwerkelijk gemigreerd naar het nieuwe landschap, inclusief succesvolle acceptatie (conform acceptatieprotocol)  en overdracht aan beheer zonder verstoring van de dienstverlening.




Vereisten / knock-outcriteria



  1. Uurtarief van € 125,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en overige kosten;

  2. Maximaal 5 pagina’s CV, opgesteld in het Nederlands;

  3. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau;

  4. Minimaal 10 jaar ervaring als projectmanager;

  5. Minimaal 2 jaar ervaring als projectmanager binnen een overheids-organisatie;

  6. Minimaal 2 jaar ervaring met Agile werkwijze in relatie met DevOps teams.


Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:



  1. Motivatiebrief (30 punten);

  2. CV en Competenties (30 punten);

  3. Voorbeeld van een draaiboek/protocol t.b.v. een data/applicatie transitie. (10 punten);

  4. Beschrijving van mogelijke risico’s voor dit soort trajecten (15 punten);

  5. Beschrijving van mitigerende maatregelen in relatie tot deze risico’s (15 punten).


Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij zelf/ de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Competenties



  • Analytisch vermogen;

  • Resultaatgericht;

  • Helicopterview;

  • Overtuigingskracht;

  • Onafhankelijkheid;

  • Sterk in motiveren en enthousiasmeren;

  • Pragmatisch;

  • Daadkrachtig.


CV-eisen


Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.


Beoordeling


Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen


De CV's worden beoordeeld op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.


Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd


De cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.


Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever


De cv’s van de kandidaten die zijn geselecteerd worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.


Stap 4: Verificatiegesprek


In het verificatiegesprek wordt getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.


De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.


Tarief


Maximaal € 125,-. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.


Overige informatie


Conceptovereenkomsten



  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

    • 1a Modelovereenkomst ZZP

    • 1b Opdrachtovereenkomst indirecte ZZP

    • 1c Opdrachtovereenkomst



  • Voor deze opdracht wordt een tweepartijen-overeenkomst aangegaan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.


Contractpartijen


Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.


Voorwaarden


Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.


Geheimhoudingsverklaring


Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.


VOG


De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.


WAADI


Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).


De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 16 mei 2025, 09;00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vereisten

  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau
  • Minimaal 10 jaar ervaring als projectmanager
  • Minimaal 2 jaar ervaring als projectmanager binnen een overheids-organisatie
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Agile werkwijze in relatie met DevOps teams

Aanvullende voordelen

Uurtarief van € 125,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en overige kosten.

Sollicitatie procedure

Reageren op deze inhuuropdracht kan tot maandag 16 mei 2025, 09:00 uur.